EAA 573 Norway
Hei!
Velkommen til diskusjonforumet for selvbyggerforeningen EAA 573.

For å poste må du opprette et brukernavn og passord. Da får du også tilgang til medlemsområdet.

Gjesteboken er åpen for alle.





Mvh
Admin

Join the forum, it's quick and easy

EAA 573 Norway
Hei!
Velkommen til diskusjonforumet for selvbyggerforeningen EAA 573.

For å poste må du opprette et brukernavn og passord. Da får du også tilgang til medlemsområdet.

Gjesteboken er åpen for alle.





Mvh
Admin
EAA 573 Norway
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Presentasjon

2 posters

Go down

Presentasjon Empty Presentasjon

Poste  ErlendM Fre Apr 29, 2011 2:00 pm

Hva med å lage en liten presentasjon av de som er inne her? Jeg kjenner i hvert fall ikke særlig mange EAA'ere i Norge, og dermed kjenner nok tilsvarende få til meg Smile

Jeg heter Erlend Moen, bor i Uskedalen ytterst i Hardangerfjorden. Jeg er 46 år i år, er opprinnelig fra Elverum, har bodd i 20 år i Trondheim og nå altså på vestlandet. Jeg er utdannet EDB-ingeniør og jobber i dag i SpareBank 1 SR-Bank i Stavanger som "fagrådgiver" innenfor IT. I praksis jobber jeg som prosjektleder for diverse prosjekter i banken og stortrives med det.

Nærmeste flyplass er Sørstokken på Stord (ENSO). Jeg har PPL-A og flyr pt. i Sola Flyklubb og i Bergen Aeroklub. Jeg har utsjekk på C172 med og uten G1000, samt PA-28. I løpet av sommeren skal jeg forhåpentligvis få fløyet en Katana også. Ellers har jeg hatt den store gleden av å få sitte på Tore Bjølgeruds E-Racer (LN-ERA) for et par år siden. Det var en fantastisk morsom opplevelse og bringer meg da til poenget, nemlig hva jeg gjør i EAA-verden.

Jeg bygger en Cozy MK-IV - altså en canard basert på Rutan's LongEZ. Cozy III og IV ble til ved at Nat Puffer i USA videreutviklet LongEZ-konseptet fra en to-seters tandemløsning til en 4-seters side-by-side konstruksjon med bakseteplass (til en person i Cozy III og til to i Cozy IV).

Jeg begynte å bygge i 2009 og jobber meg sakte men sikkert framover. Jeg har laget en ganske omfattende bygge-blog her: http://cozy.ljosnes.no som jeg vedlikeholder hele tiden. Jeg tenker å bruke denne som en dokumentasjon på arbeidet i tillegg til det som kreves i henhold til byggehåndboken til EAA.

Jeg tar svært gjerne i mot både epost, telefoner, besøk og annet. Kommer du til Stord så gi beskjed så skal jeg hente deg. Jeg er svært mottagelig for invitasjoner til å "sitte på" - uansett hva slags flymaskin det måtte være (hint-hint).

Hilsen
Erlend Moen
Epost: erlend@ljosnes.no
Mobil: 99 59 33 18

ErlendM

Antall Innlegg : 2
Join date : 18.01.2011

Til Toppen Go down

Presentasjon Empty Presentasjon Bernt Hustad Hembre

Poste  Bernt Hustad Hembre Søn Mai 15, 2011 12:22 am

Hei!

Jeg følger opp med å presentere meg.

Jeg er seilflyger. Har flydd siden 1997. Flyr både strekk og acro med seilfly. Har flydd både acro og strekk-konkuranser. Bruker å komme nederst på resultatlisten på strekk og øverst på acro Smile. Gruer meg til å få juling på nordisk i acro på Starmoen til sommeren.

Er seilflyteknikker og har tatt SPS-kurs for vedlikehold av motorfly, men har ikke skrudd på motorfly på mange år.

Er elektronikkingeniør. Har stort sett jobbet med å utvikle måleinstrumenter for oljebransjen de ti siste åra. Hadde et kort opphold i Grob Aerospace, hvor jeg jobbet med flight test instrumentering av deres G-180 også kalt SPn.

Har vært litt halvstudert så i vinter har jeg tatt endel fag ved høyskolen i Bergen. Regner med jeg blir ferdig ingeniør nå i juni. Og som hovedoppgave så har jeg utviklet et basis-system for instrumentering av fly som skal testflys. Kommer sikkert til å presentere mer om dette senere.

Har sammen med noen andre lyst til å konstruere og bygge et seilfly. Vi driver nå og fin tenker på hva vi skal lage og hvordan vi skal få det til på en skikkelig måte. Sålangt er det vel klart at det blir en enseter og at den skal bygges i komposittmaterialer.


Det var vel litt kort om meg.


Mvh
Bernt
tlf: 92648923
hembre@omegav.ntnu.no

Bernt Hustad Hembre

Antall Innlegg : 2
Join date : 11.01.2011

Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet